آخرین تحولات لبنان

مردم کشورمان باید هوشیار و آگاه باشند و بدانند که امروز رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی در صدد ایجاد جنگ روانی در ایران هستند.

رامین مهمانپرست: بهترین راهبرد تقابل با صهیونیست‌ها از بین بردن امنیت و آسایش روانی در سرزمین‌های اشغالی است

از زمانیکه مهمان دیپلماتیک ایران، اسماعیل هنیه در تهران توسط رژیم صهیونیستی ترور شد، مطالبه مردمی برای انتقام از صهیونیست ها مطرح شد. عدم صدور پاسخ از سوی ایران بعد از قریب دو ماه از ترور هنیه، سبب ایجاد ابهاماتی نزد افکار عمومی شد. ترور دبیرکل حزب الله توسط رژیم صهیونیستی، فضای مطالبه گری در این خصوص را شدت بخشید.

پس از ترور اسماعیل هنیه ، دولت های غربی سعی کردند تا با دادن وعده هایی به  دولت، رئیس جمهور و دیپلمات های کشورمان را متقاعد کنند که از پاسخ دست بکشد تا بتوان در غزه آتش بس را برقرار کرد. رئیس جمهور اما پس از ترور دبیرکل حزب الله در جلسه هیئت دولت اذعان کرد که ادعاهای سران آمریکا و کشورهای اروپایی که در ازای عدم پاسخ ایران به ترور شهید هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند، تماما دروغ بود.

اهمیت این اظهارات در این بود که تا پیش از ترور دبیرکل حزب الله، یک خط در کشور هر نوع پاسخ انتقامی را افتادن در تله ای می دانست که نتانیاهو برای کشور پهن کرده بود و حال با ترور ضاحیه، مجددا این خط پررنگ تر دنبال می شد. پررنگ تر شدن مطالبات مردمی سبب شد تا عده ای از تله بودن فرضیه «تله جنگ» حرف بزنند و برخی نیز بر همان موضع قبلی که تمام این ترورها برنامه و دام نتانیاهو برای کشور است، پافشار کنند. به همین بهانه با رامین مهمانپرست، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه گفت و گو کرده ایم.

مهمانپرست با اشاره به جنایت ضاحیه بیروت و به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله گفت: رژیم صهیونیستی تلاش دارد با گسترش جنایات جنگی در منطقه از باتلاقی که در آن گرفتار شده، فرار کند.

وی اظهار داشت: در صحنه جنگ، آنچه تعیین کننده نبرد است عملیات و تاکتیک هایی است که باید صورت بگیرد؛ البته ممکن است مردم در این باره نظراتی را بیان کنند اما باید تمام ملت مطیع فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری باشند چرا که ایشان بهترین تصمیم گیر در این زمینه هستند و بدون شک پاسخ کوبنده ای به ماجراجویی صهیونیست ها خواهند داد.

وی افزود: امروز رژیم صهیونیستی باید بخاطر تمامی جنایاتی که در غزه و لبنان به خصوص در ترور فرماندهان مقاومت از جمله اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله انجام داده خود را در معرض خطر ببیند و این امر بر اساس تاکتیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه صورت خواهد گرفت.

این دیپلمات سابق کشورمان گفت: مردم  کشورمان باید هوشیار و آگاه باشند و بدانند که امروز رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی در صدد ایجاد جنگ روانی در ایران هستند.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه کشورمان معتقد است:اگر در برخورد با رژیم صهیونیستی احساسی برخورد شود ممکن است یک جنگ تمام عیار در منطقه صورت بگیرد و ایران و دیگر کشورهای منطقه در آن درگیر شوند واین همان برنامه ای است که نتانیاهو به دنبال آن است تا بتواند خودش را از شکست در منطقه نجات دهد.

مهمانپرست تاکید داشت: البته اگر پاسخی به جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه داده نشود ممکن است این رژیم به نسل کشی و گسترش دامنه جنایات خود در منطقه و دیگر کشورها ادامه دهد و تبعات سنگینی را به همراه داشته باشد.

وی معتقد است: بهترین راهبرد مقابله با رژیم صهیونیستی ، تقویت جبهه مقاومت و گسترش عملیات های محور مقاومت است بصورتیکه امنیت و آسایش روانی در سرزمین ها اشغالی از بین برود و از سوی دیگر تمامی شریان های تجاری و اقتصادی این رژیم قطع شود.

او تصریح کرد: باید هزینه هاو تلفات  سنگین  نظامی به رژیم صهیونیستی تحمیل شود و از سوی دیگر با یک کار بین المللی و دیپلماسی توسط جامعه بین الملل، جهان اسلام و عرب تمامی اقدامات جنایتکارانه و نسل کشی رژیم صهیونیستی بصورت مستند در جهان و بین افکار عمومی  انتشار یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.